De vacaturesite van WestProfs is anders.
In de huidige markt met enorm veel vraag naar goed personeel, worden de bedrijven gedwongen om zich onderscheidend te profileren.
“In de 18 jaar die ik werkzaam ben in de recruitment worden de vacatures altijd volgens hetzelfde format gemaakt”, zegt Richard Noordervliet. ” Dit moet anders om kandidaten een beter beeld te geven van het bedrijf en de functie.
Daarom richtte WestProfs zich voor de klanten op vacatures met een duidelijke weergave van het bedrijf, de functie en de werkzaamheden.
“Eigenlijk een soort van met “de billen bloot” aldus Noordervliet.
Uiteindelijk gaat het om een goede match voor zowel kandidaat als voor de opdrachtgever, en daarin is communicatie, gevoel en openheid betreft invulling en verwachtingen van de vacature essentieel.
Concreet en duidelijk zijn, uit ervaringen weten wij dat met name de jongere generatie daar behoefte aan heeft en dat op voorhand graag wil weten, om tijdens een gesprek aan tafel er over door te praten.
In de praktijk blijkt dat indien er niet op een transparante manier is gecommuniceerd dit tot een volledige “mis-match” kan leiden. “Pas had ik een huilende jonge dame aan de telefoon, die de directeur volledig ont zorgde betreft zijn administratie en mail, terwijl haar idee bij de functie was dat er veel klantencontact zou zijn en ze haar eigen projecten mocht opstarten, hier wordt natuurlijk niemand blij van en zal in de praktijk niet gaan werken”, aldus Noordervliet.